Navigatie overslaan

5 sep. `23

Harm Grooten nieuwe Manager Finance & Business control

Per 1 september 2023 is Harm Grooten gestart als Manager Finance & Business control bij het Groninger Museum en Museum aan de A. De twee musea willen meer gaan samenwerken om zo elkaar te versterken. De positie van Manager Finance & Business control is in het licht van deze samenwerking nu gezamenlijk ingevuld. Grooten is financieel eindverantwoordelijk voor beide musea.

Grooten (Haaksbergen, 1979) studeerde Economie aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij werkte de afgelopen jaren in de bouwsector waar hij zich bezighield met de verbetering van de financiële informatievoorziening en financieel projectbeheer. Daarvoor was hij in diverse functies en bedrijven verantwoordelijk voor de financiële informatievoorziening en het optimaliseren van processen.

‘’Mijn doel bij het Groninger Museum en het Museum aan de A is om ervoor te zorgen dat we, op een zo eenvoudig mogelijke manier, over alle noodzakelijke gegevens beschikken die nodig zijn om goed te kunnen sturen en risico's adequaat af te kunnen dekken,’’ aldus Harm Grooten.