19 mei `22

Nicolette Bartelink directeur-bestuurder

Nicolette Bartelink wordt per 1 juni benoemd tot directeur-bestuurder van Museum aan de A, de opvolger van het Noordelijk Scheepvaartmuseum. Op 1 januari 2022 werd Bartelink voor vijf maanden aangesteld, deze periode wordt met vier jaar verlengd. Dat maakte Rob Schuur, voorzitter van de Raad van Toezicht (RvT) bekend. “Met Nicolette hebben we een ervaren, krachtige leider in huis, met scherp oog voor strategische belangen. We willen voor de continuïteit verdergaan op deze ingeslagen weg." Nicolette Bartelink is blij met de aanstelling en trots op het team. "In aanloop naar de verbouwing werken we heel hard aan het nieuwe museumconcept. Dat doen we gefaseerd. Met een nieuwe tijdelijke huisstijl openen we voor de zomer nog twee bijzondere tentoonstellingen in het Canterhuis. In het, eveneens middeleeuwse, Gotisch Huis is voorlopig nog de maritieme geschiedenis van Noord-Nederland te zien.”