Geweest: 28 oktober 2022 - 28 oktober 2022

Halloween Moordmysterie Jack the Ripper is terug!

Vanaf 19:30 tot 22:00 uur.

Op 28 oktober is Museum aan de A het speelveld van een spannende mysterie. Aan de detectives de taak om de zaak op te lossen: Wie is de Groningse Jack de Ripper? Aan de hand van hints, bewijsstukken en goed opletten is het mogelijk om de dader te vinden. Durf jij het aan?

==

Op de vroege ochtend van maandag 29 augustus, de dag na Groningens Ontzet, deed de politie een gruwelijke ontdekking. Er werd een bloederig pakketje met gruwelijke inhoud en een brief met afgrijselijke details over een moord afgeleverd op het politiebureau aan de Rademarkt. De brief, vol met details die alleen de moordenaar kon weten werd getekend met ‘Jack.’ De politie is er zeker van: Groningen heeft haar eigen Jack de Ripper.

==

De avond van 28 augustus werd studente Cat Eddowes ter hoogte van het Koude Gat op brute wijze vermoord. Na Eddowes zijn er al drie andere jonge vrouwen in de stad op soortgelijke gruwelijke manier van het leven beroofd. Het team van rechercheurs staat voor een raadsel. De brief die de politie onlangs ontving kondigde inmiddels de vijfde moord aan, in het weekend voor Halloween. Locatie: Museum aan de A (opvolger van het Noordelijk Scheepvaartmuseum) in de Brugstraat. In de brief schrijft Jack dat hij eenieder die niet verkleed op het Halloweenfeest komt, zal zien als potentieel slachtoffer. De situatie begint steeds nijpender te worden, en daarom doet de politie hierbij een onorthodoxe oproep aan het publiek: kom op 28 oktober, de vrijdag voor Halloween, tussen 19.30 en 21.00 uur naar Museum aan de A. Help met grondig speurwerk mee de dader te vinden. De stad heeft je nodig.

==

Deelname aan het moordmysterie kost € 5 per persoon, de starttijd is 19.30, 20.00, 20.30 of 21.00 uur. Aanmelden kan via info@museumaandea.nl.

Je kunt in groepen van maximaal 4 personen spelen. Tijdens het spel is het handig als je als beschikt over een zaklamp, een pen, een telefoon met databundel die QR-codes kan scannen . Het spel is geschikt voor kinderen vanaf 12 jaar, en kost € 5 per persoon.

Je kan je voor een tijdslot aanmelden via info@museumaandea.nl, waarbij je je naam vermeldt en het aantal personen met wie je speelt. Betalen kan op de avond zelf bij de kassa.

Luna Hamelink
Luna Hamelink, (21) de ontwikkelaar van dit spel, is student Popcultuur en jonge ondernemer. Ze doet niks liever dan verhalen vertellen, muziek maken en mysteries bedenken en ontwikkelen. Voor meer informatie over haar werk kan je haar vinden via haar website.