Geweest: 8 maart 2023 - 8 maart 2023
Vanaf 14:00 tot 16:00

Internationale Vrouwendag in Museum aan de A

Op Internationale Vrouwendag (woensdag 8 maart) organiseert Museum aan de A van 14.00 tot 16.00 uur een speciaal programma bij de nieuwe tentoonstelling Vraauwlu – Groningers die je wil kennen. De tentoonstelling is geïnspireerd op het gelijknamige boek van Iris van den Brand en Sanne Meijer (Uitgeverij Passage, 2022). Historicus Sanne Meijer verzorgt die middag een lezing over het boek. Vervolgens gaat presentator Lara Harbers in gesprek met drie gasten over het onderwerp ‘hoe laat jij je stem horen?’. Bij haar aan tafel zitten Nadja Siersema, Linda de Munck en Charlotte Wekker. Drie vrouwen die hun eigen weg durven te gaan. Er is een rondleiding door de tentoonstelling en dichter Lilian Zielstra draagt gedichten voor. De middag wordt afgesloten met een hapje en drankje. Aanmelden is niet nodig en het programma is gratis voor museumbezoekers.

Talkshow
Tegen welke problemen lopen Groninger vrouwen van nu eigenlijk aan? Hoe laten zij hun stem horen? Lara Harbers is presentator, moderator en podcastmaker. We kennen haar van o.a. Talk of the Town. Te gast is Charlotte Wekker, trainer, coach en docent bij complexe innovaties binnen het sociale domein en onderzoeker op het gebied van gelijke kansen. Ze is verbonden aan de Hanzehogeschool en als promovenda aan de Rijksuniversiteit Groningen. Ook schuift vlogger en schrijver Linda de Munck aan, ze maakt taboes bespreekbaar rondom seksualiteit en alles wat daarmee te maken heeft. De derde gast is Nadja Siersema. Nadja is een rasechte Oost-Groninger vrouw, groepsleerkracht en statenlid Provincie Groningen voor GroenLinks. Ze is oprichter van Oost Groninger Vrouwen.