Geweest: 18 augustus 2023 - 18 augustus 2023
Vanaf 13:00 tot 17:00

Voorleesmiddag Simon de Boer: De Janjaren

Op vrijdagmiddag 18 augustus, tijdens Pride Groningen, leest schrijver en ontwerper Simon de Boer een middag voor uit zijn debuutroman De Janjaren.

De korte roman verscheen onlangs bij de Groningse uitgever Nobelman. Het verhaal, waarin fictie en autobiografische vertellingen versmelten tot een ontroerend, soms tragisch maar vaak ook humorvol verhaal, is losjes gebaseerd op de liefdesrelatie die de schrijver in de jaren tachtig had met muzikant en her-taler Jan Rot (1957-2022).

Het programma is gratis toegankelijk voor museumbezoekers. Entree museum: tot 21 jaar € 4,50. Daarboven € 8. Museumkaarthouders: gratis.

Over de auteur
Simon de Boer (1960) is ontwerper en schrijver. Hij schreef columns en rubrieken voor o.a. Het Parool en Link. Als coauteur werkte hij mee aan de bundel kritieken Liberticide. Voor zijn modelabel Wees Meester en Vormgever van Jezelf schreef hij een flink aantal filosofische essays. De Janjaren is zijn eerste roman.