16 sep. `22

Vacature museumdocent Museum aan de A

Bekijk hier de vacaturetekst van museumdocent van museumdocent en neem voor meer informatie contact op met Michelle: michelle.corbier@museumaandea.nl

Museum aan de A is de opvolger van het Noordelijk Scheepvaartmuseum, dat na 90 jaar definitief de koers verlegt. Van museum over de Noord-Nederlandse scheepvaart naar museum over de stad en provincie. Over het leven van de (buiten)gewone Groningers. Over successen én schaduwkanten. Van Rabenhaupts overwinning in 1672 tot de Groningse betrokkenheid bij slavernij. Natuurlijk blijven we ook verhalen over de Groninger scheepvaart vertellen. Want Groningen zonder scheepvaart zou Groningen niet zijn. Voor de transitie hebben we nog een paar jaar nodig. Werk in uitvoering dus. Voor de liefhebber van een historische snack én de culturele en historische fijnproever: Museum aan de A wordt voor iedereen.

We willen onze bezoekers een ervaring bezorgen om nooit te vergeten. Ben jij een echte verhalenverteller én een goede luisteraar en weet jij van nature mensen te boeien? Heb jij een band met de Groninger geschiedenis en cultuur? Dan ben jij degene die wij zoeken!

Je werkzaamheden bestaan vooral uit het verzorgen van interactieve rondleidingen (van 0 tot 100 jaar) en educatieve programma’s in het museum. Daarnaast horen ook het begeleiden van workshops, vakantieactiviteiten en verjaardagfeestjes tot het takenpakket van de museumdocent. Deze werkzaamheden worden op oproepbasis uitgevoerd.

Trainingen, masterclasses, intervisies, we doen er alles aan om samen met jou je kennis en vaardigheden uit te breiden. We bieden een leuke werkomgeving in onze mooie middeleeuwse gebouwen in hartje stad, enthousiaste collega's en een informele sfeer.

Wij verwachten in het najaar en voorjaar de meeste onderwijsbezoeken. Het is op dit moment echter lastig inschatten hoeveel rondleidingen er de komende maanden zullen zijn. Uiteraard bepaal je helemaal zelf wanneer je wel en niet beschikbaar bent om een opdracht aan te nemen. De samenwerking is op zzp-basis en de vergoeding is €37,50 per uur.