Werk in uitvoering

Twee jaar lang volgen Anita Oosterloo en Joost Nuijten met hun camera het verbouwingsproces van Museum aan de A. Regelmatig lopen de fotografen om en door het museum, speurend naar kleine details, historische houtverbindingen en stillevens van lege zalen. Verhuizingen en verplaatsingen leggen ze vast. Veranderingen en vergaderingen. Het resultaat is een ooggetuigenverslag van een museum in transitie. De fotografen zijn geselecteerd tijdens een Fotosalon van Noorderlicht.

Als een tussentijd, zo beschouwt Anita Oosterloo de transitie van het Noordelijk Scheepvaartmuseum naar Museum aan de A. Een tijd van niet meer en nog niet, met lege ruimtes wachtend op wat komen gaat. Deze momenten en plekken brengt ze in beeld. Ze suggereert tijd en ruimte met deze beelden: tussentijd en tussenruimtes om als kijker te beleven. De beelden roepen een verlangen op om te zien wat er (nog) niet is. Er komt ruimte voor iets nieuws.