15 okt `24

Opening video-installatie 'Definitely Def' en ECHTE KUNST: De opkomst van Groninger Graffiti

Vrijdag 4 oktober was de opening van de video-installatie 'Definitely Def' van kunstenaar en filmmaker Gabriel Lester, en de tentoonstelling ECHTE KUNST - De opkomst van de Groninger graffiti, in Museum aan de A.

Na een warm welkom van Nicolette Bartelink (directeur/bestuurder Museum aan de A), vertelde Hugo Engwerda (Stichting Kladmuur) meer over de totstandkoming van de tentoonstelling en de bijbehorende activiteiten zoals de Tag Conference en de Graffiti History Tours.

Gabriel Lester introduceerde ‘Definitely Def’ met een terugblik op zijn jeugd in Groningen, de culturele smeltkroes in de stad die hem zo inspireerde en natuurlijk de graffiti zelf. De video-installatie bestaat uit zelf gefilmde beelden, eigen beats en archiefmateriaal die de komende tijd nog een aantal keer een vernieuwde edit zal krijgen. Bezoekers zijn van harte welkom om met hun passe-partout vaker terug te komen en het proces te volgen.

De opening bracht een diverse groep samen: oude bekenden, samenwerkingspartners en nieuwe generatie kunstenaars en schrijvers. Dit zorgde voor een mooie uitwisseling van ervaringen en een toepasselijk aandenken die werd achtergelaten in de vorm van graffiti tags.

De video-installatie en de ECHTE KUNST tentoonstelling, zijn nog te bekijken tot en met 3 november in Museum aan de A. De kosten voor een passe-partout zijn 5 euro.

Klik hier voor meer informatie over het bezoeken van 'Definitely Def'.
Kijk hier voor het complete programma van Stichting Kladmuur.

Foto's door Joost Nuijten.